Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hyresgästföreningen kampanjar i sociala medier

Publicerad: 4 November 2013, 11:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:57

Med kampanjen #flerhem vill Hyresgästföreningen belysa behovet av ett ökat bostadsbyggande.


I kampanjen uppmanar Hyresgästföreningen folk till att dela sina åsikter om bostadspolitiken via Twitter och Instagram.

Hyresgästföreningen vill på så sätt skapa ett upprop för att fler hyresrätter med rimliga hyror ska byggas.

Åsikterna ska sedan projiceras på byggnader runt om i Sverige under december.

– Vi vill ta ett kraftfullt kliv ut i sociala medier som skapar ett brett engagemang för frågan – och vad är inte bättre än att använda det digitala innehållet i fysiska miljöer eftersom frågan faktiskt handlar om fysiska bostäder, säger Jonas Beltrame Linné, pressekreterare på Hyresgästföreningen i ett pressmeddelande.

Kampanjen ska rulla löpande fram till valet nästa år. Bakom kampanjen står action marketing-byrån Actionist.

Arbetsgrupp

Hyresgästföreningen

Minna Rahko, kommunikatör

Jonas Beltrame Linné, pressekreterare

Actionist

Louise Wester, kundansvarig projektledare/strateg

Sophie Uesson, operativ projektledare

Anna Lindstrand, art director

Anna Lindstein, copywriter

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.