Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hyresgästföreningen kampanjar för fler hem

Publicerad: 7 Oktober 2013, 07:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

Att flytta hemifrån är är en nödvändighet för att bli vuxen. Det är temat i Hyresgästföreningens nya reklam.


I sin nya reklamfilm "Lyan - Fler hem nu!" lyfter Hyresgästföreningen problemet med det stora antalet bostadssökande ungdomar.

Reklamkonceptet är framtaget av reklambyrån Le Bureau som inledde sitt samarbete med Hyresgästföreningen för ett halvår sedan.

Till sin hjälp har de tagit produktionsbolaget Social Club och regissören Simon Kaijser som bland annat gjort SVT-serien "Torka aldrig tårar utan handskar".

– Att flytta hemifrån är ett av de största stegen i livet. Stort och svårt nog som det är, utan att mötas av ett bostadsklimat som gör det helt omöjligt att hitta boende utan kontakter och pengar. Jag är inte avundsjuk på dagens ungdom, säger Simon Kaijser i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:

Le Bureau:

Julia Stenius – AD

Hjalmar Delehag – copy

Mikael Ståhl – digital AD

Ulrika Andrinsson – produktionsledare

Magdalena Kowalczyk – projektledare

Claes Kjellström – planner

Produktionsbolag film: Social Club

Produktionsbolag radio: Flickorna Larsson

Produktionsbolag digitalt: Dareville/Brikk

 

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.