Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Hyper Islands flirt med byråerna

Publicerad: 27 Maj 2011, 12:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:09

Med rosor och kärleksförklaringar hoppas studenterna på Hyper Island vinna byråernas hjärtan – och få praktikplats.


Ämnen i artikeln:

Hyper IslandJung

Dagensmedia.se berättade tidigare om Hyper Islands app-studenter, som valde att marknadsföra sig själva med hjälp av en app-storeinfluerad ”intern-store”.

När skolåret nu närmar sig sitt slut inleder Hyper Island nu en mer analog charmoffensiv mot de svenska byråerna.

Under veckan har omkring 70 byråer fått påhälsning med en rosutsmyckad kärleksförklaring – som bjuder in till ett speed-dating-event på lyxkrogen F12 nästa vecka.

– Vi vill träffa byråerna på ett lite kul sett och ser detta som en första dejt. Gillar man varandra kanske man tar en andra dejt för att prata om framtiden, säger Hyper Island-studenten Andreas Pappas, som varit med om att ta fram aktiviteten.

Hur har er kärlek tagits emot?

– Byråerna har blivit väldigt glada över att det varit så personligt. Jung von Matts vd skrattade när vi kom och sade ”jag trodde att ni var en digital skola, kan ni göra analogt också?”.

Vad är målet med aktiviteten?

– Det slutliga målet är att vi ska få praktikplatser på byråerna. Men också att skapa bra kontakter inför framtiden och promota Hyper Island som skola.

Förutom en första dejt med sugna studenter kommer de besökande byråerna även att få ta del av workshops och föreläsningar på temat ”alla letar efter kärlek”.

Aktiviteten genomförs i samarbete med Hyper Islands pr-byrå Jung Relations och marknadsförs även på en kampanjsajt.

Hittills ska 140 byrårepresentater, från 40 byråer, ha anmält sig till eventet.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Hyper IslandJung

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.