Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hyper Island letar nomineringar på Facebook

Publicerad: 13 April 2010, 08:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Hyper Island lanserar en ny Facebook-kampanj som går ut på att nominera vänner som har ”Hyper Island-potential”.


Kampanjen är gjord i samarbete med studenter från utbildningarna i Stockholm och Karlskrona och marknadsavdelningen på Hyper Island.

– Syftet är att boosta personer som kanske går i tankar om att söka till skolan, men känner sig osäkra eller inte vågar. Att bli nominerad av sina vänner innebär att andra tycker att du är kreativ och har Hyper Island-potential. Vår förhoppning är att personer lättare tar steget och söker när de vet att någon tror på dem, säger Charlotte Sundåker, marknadschef på Hyper Island.

De personer som nomineras har dock ingen förtur till utbildningarna, utan måste skicka in arbetsprover som alla andra.

– Det här är mer ett sätt att sprida information om skolan och peppa de som har Hyper Island-potential att söka.

Två Interactive Art Director-studenter ligger bakom konceptet, en digital media-student i Karlskrona har gjort designen och två från Digital Media har byggt sajten.

– Vi vill göra det så enkelt som möjligt att nominera sina vänner, och då är ju Facebook en naturlig plats, eftersom man där har ett färdigt socialt nätverk med sina vänner. Dessutom har de flesta i vår målgrupp Facebook.

Målet med kampanjen är att få 1000 nomineringar, fram till skolans sista ansökningsdag, den 30 april.

– Sedan igår eftermiddag har vi fått in 200 nomineringar, vilket är mycket större respons än vi hade väntat oss.

Kampanjen marknadsförs via skolans blogg, Twitter och på egna sajten. Målgruppen är personer med kreativa hjärnor som tänker innovativt, är nyfikna och vill utvecklas.

Therese Johansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.