Kampanjer
Husqvarna väljer Scholz & Friends
Publicerad: 23 augusti 2010, 11:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42
Scholz & Friends får reklamuppdraget för Husqvarnas bensindrivna trädgårdsprodukter Partner och McCulloch.
MS
Martin Schori
Ett första steg är en internationell kampanj för de båda varumärkena.
- Vår ambition har varit att ta ett steg utöver den traditionella kommunikationen inom segmentet och skapa en personlighet för Partner/McCulloch som hanterar kärnvärden som kraft och attityd med lekfullhet och insikter i våra kunders vardag, säger marknadschefen Per Christiansson i ett pressmeddelande.
I Sverige använder Husqvarna endast varumärket Partner. De viktigaste marknaderna är annars övriga Europa, Nordamerika och Ryssland.
- Det är fantastiskt roligt att få förtroendet. Det är en utmaning att hantera två varumärken som 100 000-tals användare runt om i världen har en djup och nära relation med, säger Scholz & Friends vd Petronella Panérus.
Scholz & Friends arbetsgrupp består av Jacob Odqvist, projektledare, Johan Pihl AD och Philip Frendberg som copy.