onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Husqvarna väljer Scholz & Friends

Publicerad: 23 augusti 2010, 11:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42

Scholz & Friends får reklamuppdraget för Husqvarnas bensindrivna trädgårdsprodukter Partner och McCulloch.


MS

Martin Schori


Ett första steg är en internationell kampanj för de båda varumärkena.

- Vår ambition har varit att ta ett steg utöver den traditionella kommunikationen inom segmentet och skapa en personlighet för Partner/McCulloch som hanterar kärnvärden som kraft och attityd med lekfullhet och insikter i våra kunders vardag, säger marknadschefen Per Christiansson i ett pressmeddelande.

I Sverige använder Husqvarna endast varumärket Partner. De viktigaste marknaderna är annars övriga Europa, Nordamerika och Ryssland.

- Det är fantastiskt roligt att få förtroendet. Det är en utmaning att hantera två varumärken som 100 000-tals användare runt om i världen har en djup och nära relation med, säger Scholz & Friends vd Petronella Panérus.

Scholz & Friends arbetsgrupp består av Jacob Odqvist, projektledare, Johan Pihl AD och Philip Frendberg som copy.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev