Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hur får jag ROI på influencer-investeringarna?

Publicerad: 14 Februari 2020, 08:21

”Det är av största vikt att fastställa kundens affärsmål och sätta KPI:er innan kampanjen planeras”, säger Johanna Kägu.

EXPERTEN SVARAR. Influencer marketing kan inte jämföras med ett vanligt digitalt annonsköp, utan är betydligt mer komlext. Men rätt genomförd kan en influencer-kampanj ge fantastiska resultat, menar Screams Johanna Kägu.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketingScreaminfluencer

En av utmaningarna med influencer marketing, IM, är att det inte finns en gemensam mätstandard och verktyg för att följa upp effekt och affärsmål.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.