Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Hur får jag ROI på influencer-investeringarna?

Publicerad: 14 februari 2020, 08:21

”Det är av största vikt att fastställa kundens affärsmål och sätta KPI:er innan kampanjen planeras”, säger Johanna Kägu.

EXPERTEN SVARAR. Influencer marketing kan inte jämföras med ett vanligt digitalt annonsköp, utan är betydligt mer komlext. Men rätt genomförd kan en influencer-kampanj ge fantastiska resultat, menar Screams Johanna Kägu.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketingScreaminfluencer

En av utmaningarna med influencer marketing, IM, är att det inte finns en gemensam mätstandard och verktyg för att följa upp effekt och affärsmål.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.