Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Humorserie ska locka yngre till SJ

Publicerad: 2 November 2017, 06:52
Uppdaterad: 2 November 2017, 06:57

SJ:s humorserie "Semester på spåret".

SJ tar hjälp av influencerbyrån Cube för en kampanj på Youtube.


Ämnen i artikeln:

SJCube

SJ satsar på humorserien ”Semester på spåret”, som ska sändas på Youtube. Syftet är att – med SJ:s kundlöfte ”Vem du än är, vart du än ska” som grund – visa att alla är välkomna att resa med SJ.

I serien möter karaktärerna Göran och Anne-Helene en rad kända personer på tågresor genom Sverige. Några av personerna som dyker upp serien är Tony & Amir från humorduon ”Språk för Alla”, Youtubern Thomas Sekelius samt influencerprofilerna Angelica Blick och Awa Santesson-Sey.

För manus står Klas Eriksson och Alfred Svensson, som bland annat ligger bakom “Leif & Billy” i SVT och i Youtube-formatet ”Nordic Hillbillies”. Duon spelar även huvudrollerna som Göran och Anne-Helene.

– Vi har haft stora framgångar med att få ut vårt nya kundlöfte men nu vill vi testa en ny form för att nå framför allt våra yngre målgrupper. Det är spännande att försöka hitta nya sätt att nå ut och bygga bilden av SJ, säger Maria Höglund, chef för marknadskommunikation på SJ, i ett pressmeddelande.

Det första avsnittet släpptes på Youtube i tisdags och har i skrivande stund 59 888 visningar.

“Semester på spåret” är framtagen och producerad av Cube i samarbete med mediebyrån Bizkit Havas och produktionsbolaget Jabangi.

Arbetsgrupp

Lovisa Hagängen, projektledare Cube Emilina Anderberg, kundansvarig Cube Olof Lindblom, vd Cube Christoffer Bergmann, coo Cube Johannes Maxweller, Jabangi Per Askergren, Jabangi Klas Eriksson och Alfred Svensson Henrik Pihl, Bizkit Havas Pernilla Hultsten, SJ Maria Höglund, SJ

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SJCube

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev