Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Hummingbirds vinnare i Radio

Hummingbirds går segrande ur kategorin Radio med en radiospot för A non smoking generation.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 25 April 2013, 18:55
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:48

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013A Non Smoking GenerationHummingbirds

Med en radiospot där tiden under spotens gång räknas ner, på samma sätt som livet kan förkortas om man röker, tar Hummingsbirds alltså hem guldägget i Radio.

Motiveringen lyder:

”Med tiden som främsta vapen, både verbalt som faktiskt och utan att använda ett enda klassiskt skrämselord, lyckas ändå vinnaren förmedla en sanning som är lika angelägen som den är självklar. Grattis A Non Smoking Generation och Hummingbirds!”

I kategorin delades det dessutom ut två silverägg.

Båda gick till Lowe Brindfors som vann ett silver med spoten ”Caroline” för Friends och det andra silvret med spoten ”Kassakollen” för Försäkringskassan.

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/45249235" width="442" height="249" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe> <p><a href="http://vimeo.com/45249235">A Non Smoking Generation - 30 sekunder</a> from <a href="http://vimeo.com/hummingbirdsadv">Hummingbirds</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

Arbetsgrupp Hummingbirds

Art Director: Max Alm

Copywriter: David Alledal, Emil Löfman

Creative Director: Peder Westerberg

Produktionsledare: Cecilia Benninge

Projektledare: Clas Vingård

Produktionsbolag: Swartling Produktion

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.