Huawei vill få oss att lägga undan mobilen i jul

2017-12-05 14:18  

Huawei lanserar för första fången en nationell kampanj med jultema i Sverige.

När den kinesiska telekombolaget Huawei lanserar sin första nationella julsatsning någonsin på den svenska marknaden, är budskapet att vi ska lägga ifrån oss telefonen. Istället uppmanar man folk att lägga fokus på tid med nära och kära.

Med kampanjen vill Huawei uppmärksamma en problematik man ser; att den tekniska utvecklingen lett till att allt fler slukas upp av mobilen istället för att vara närvarande i stunden.

– Kampanjen bygger på emotionell kommunikation och med den vill vi på Huawei belysa att julen är till för att ta hand om varandra. Eftersom det är första gången vi storsatsar på en julkampanj av detta slag i Sverige känns det här extra roligt, säger Peter Lundkvist, marknadschef på Huawei Technologies i Sverige, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer tas ut i form av en reklamfilm (ovan) som visas i TV4 och i digitala samt sociala medier. Kommunikationen tas även ut på annonsytor utomhus.

Reklamfilmen gick i flera europeiska länder förra året, och har belönats med priset Silver Award på EACA Euro Effies Awards 2017.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt