Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Huawei vill få oss att lägga undan mobilen i jul

Huawei lanserar för första fången en nationell kampanj med jultema i Sverige.


Publicerad 2017-12-05 13:18
Uppdaterad 2017-12-05 13:18

Ämnen i artikeln:

Huawei

Dela artikeln:

När den kinesiska telekombolaget Huawei lanserar sin första nationella julsatsning någonsin på den svenska marknaden, är budskapet att vi ska lägga ifrån oss telefonen. Istället uppmanar man folk att lägga fokus på tid med nära och kära.

Med kampanjen vill Huawei uppmärksamma en problematik man ser; att den tekniska utvecklingen lett till att allt fler slukas upp av mobilen istället för att vara närvarande i stunden.

– Kampanjen bygger på emotionell kommunikation och med den vill vi på Huawei belysa att julen är till för att ta hand om varandra. Eftersom det är första gången vi storsatsar på en julkampanj av detta slag i Sverige känns det här extra roligt, säger Peter Lundkvist, marknadschef på Huawei Technologies i Sverige, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer tas ut i form av en reklamfilm (ovan) som visas i TV4 och i digitala samt sociala medier. Kommunikationen tas även ut på annonsytor utomhus.

Reklamfilmen gick i flera europeiska länder förra året, och har belönats med priset Silver Award på EACA Euro Effies Awards 2017.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.