Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Huawei utmanar mörkret

Publicerad: 9 juni 2015, 05:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:59

Mobiltillverkaren Huawei låter en graffittikonstnär måla med ljus i sin senaste kampanj.


Ämnen i artikeln:

Isobar

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Kampanjen lyfter fram Huaweis nya telefon P8, som bland annat har en kamera med ett ljusmålningsläge som gör det möjligt att ta bilder med lång slutartid.

Det har digitalbyrån Isobar tagit fasta på i kampanjen som ska rulla på nätet, utomhus, i sociala medier och i Huaweis egna kanaler.

I reklamfilmen får tittarna se en graffittikonstnär måla med ljus och på så sätt tolka kommunikationskonceptet ”Challenge the darkness”.

– Som en uppstickare och utmanare på smartphone-marknaden i Sverige känns det extra kul att med ett så pass starkt koncept visa på P8:ans häftiga funktioner. Vår ambition med kampanjen är att utmana konsumentens perceptioner och få dem att få upp ögonen för vad som är möjligt att göra med en smartphone från Huawei, säger Peter Lundkvist, marknadschef på Huawei Sverige, i ett pressmeddelande.

Som ett komplement till huvudkampanjen har Isobar också tagit fram en serie korta filmer tillsammans med Splay, där gamerprofilen Tejbz får bekanta sig med telefonen.

Förutom Isobar har Vizeum, Iprospect och Duo Blau bidragit till kampanjen.

Arbetsgrupp Isobar

Alexander Slagare, Art Director

Andreas Sundberg, Webbdesigner

Anton Almqvist, Specialist sociala medier

Carl-Anders Svedberg, Webbutvecklare

Henrik Berglöf, Copy

Nils Andersson Wimby, Projektledare

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Isobar

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev