Huawei influencerkampanjar

Huawei satsar på influencersamarbeten.

Mobilföretaget släpper ny telefon och satsar på influencersamarbeten.

Den 15 augusti lanserades Huaweis nya varumärke och nu gör man en satsning på influencers med målet att nå den yngre målgruppen.

– Tidigare har vi arbetat med internationella stjärnor som Scarlett Johansson och Bayern München-spelaren Robert Lewandowski. Det har fungerat bra globalt, men i Sverige har vi behövt tänka annorlunda. Med Honor vill vi nå unga människor med en modern livsstil som är måna om att uttrycka sin egen identitet och stil. Många hämtar sin inspiration hos livsstils- och modeinfluencers, säger Peter Lundkvist, marknadschef på Huawei Technologies i Sverige, i ett pressmeddelande.

När nu Huaweis varumärke Honor ska locka unga inleder man samarbeten med flera Instagramprofiler. Bland namnen återfinns Angelica Blick, Bianca Ingrosso och Erik Forsgren.

I samband med säljstarten för nya varumärket har man även arbetat med Molly Sandén.

Publicerad 2017-08-31 09.33Uppdaterad 2017-08-31 09.43

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: