Kampanjer
HSB vill visa att tryggt inte är tråkigt
Publicerad: 24 augusti 2018, 06:03
Uppdaterad: 24 augusti 2018, 06:03
Med humor och självdistans – och till tonerna av slow jam – vill HSB Bostad i nya kampanjen "Boendemagi" visa att tryggt inte är synonymt med tråkigt.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Trygghet har enligt HSB Bostad varit bolagets ledord ända sedan starten för hundra år sedan, och är även temat i den nya kampanjen "Boendemagi".
Men men den nya kampanjen vill HSB tydliggöra att man utöver att vara en trygg aktör, även i tider när marknadsläget gör att det råder osäkerhet bland bostadsköparna, är en aktör som bygger "snygga och trygga" nya bostadsrätter i attraktiva områden i Stockholm.
– Tryggheten är en av de främsta anledningarna till att många väljer att köpa en lägenhet av HSB. Men vi vill skapa ännu mer intresse kring att vi inte bara erbjuder trygghet, utan också snygg inredning, hög kvalitet, många tillval, genomtänkt arkitektur och konstnärlig gestaltning, säger Maria Andersson, marknadschef på HSB Bostad, i ett pressmeddelande.
I "Boendemagi" låter HSB bolagets trygghetsdirektör Laila Svensson att med ett nytt manér presentera fördelarna med trygghet till tonerna av en soulinspirerad slow jam.
Kampanjen är framtagen i samarbete med House Of Friends-byråerna Friends & Tactics, True Friends och Bell & Light.