onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

HSB vill visa att tryggt inte är tråkigt

Publicerad: 24 augusti 2018, 06:03
Uppdaterad: 24 augusti 2018, 06:03

Med humor och självdistans – och till tonerna av slow jam – vill HSB Bostad i nya kampanjen "Boendemagi" visa att tryggt inte är synonymt med tråkigt.

Ämnen i artikeln:

House of FriendsHSB

AT

Amanda Törner

amanda.torner@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Trygghet har enligt HSB Bostad varit bolagets ledord ända sedan starten för hundra år sedan, och är även temat i den nya kampanjen "Boendemagi".

Men men den nya kampanjen vill HSB tydliggöra att man utöver att vara en trygg aktör, även i tider när marknadsläget gör att det råder osäkerhet bland bostadsköparna, är en aktör som bygger "snygga och trygga" nya bostadsrätter i attraktiva områden i Stockholm.

– Tryggheten är en av de främsta anledningarna till att många väljer att köpa en lägenhet av HSB. Men vi vill skapa ännu mer intresse kring att vi inte bara erbjuder trygghet, utan också snygg inredning, hög kvalitet, många tillval, genomtänkt arkitektur och konstnärlig gestaltning, säger Maria Andersson, marknadschef på HSB Bostad, i ett pressmeddelande.

I "Boendemagi" låter HSB bolagets trygghetsdirektör Laila Svensson att med ett nytt manér presentera fördelarna med trygghet till tonerna av en soulinspirerad slow jam.

Kampanjen är framtagen i samarbete med House Of Friends-byråerna Friends & Tactics, True Friends och Bell & Light.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev