Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

HSB firar kooperationen

Publicerad: 29 Oktober 2012, 10:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:06

HSB Göteborg vill visa upp allt det som kooperationen tillfört den svenska bostadsstandarden och går därför ut i en kampanj med torkställ och duschar.


Kampanjen går i print och utomhus och visar upp allt det som kooperationens medlemmar har varit med och utvecklat sedan starten, såsom badrum och tvättstugor.

I kampanjen, som är signerad Welcom, står därför tvål och torkställ i fokus. För att illustrera att tvättstugan blev standard inom HSB har utomhustavlorna därför fått tillskott i form av ett torkställ.

– Det är en kampanj som vi har gjort med anledning av att det är kooperationens år. Vi ville lyfta upp hur viktig kooperationen har varit för verksamheten och vad HSB har betytt för utvecklingen av våra bostäder,säger Ulrika Brinkenberg, projektledare på Welcom, till dagensmedia.se, och fortsätter:

– Det blir lite mer spektakulärt när man gör något annat på tavlorna och fysiska tillägg syns verkligen. Vi ville lyfta fram några av de saker som HSB bidragit till.

Kampanjen pågår veckan ut. Printannonserna går i GP och Metro.

Arbetsgrupp:

Art Director: Andreas Larsson

Copywriter: Niclas Hallgren

Creative Director: Jonas Sjövall

Projektledare: Ulrika Brinkenberg

Produktionsledare: Anna Rosenqvist

Originalare: Marie Backhall

Kundens ansvarige: Cecilia Lööf

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.