Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

HSB Bostad kampanjar med spel

Publicerad: 8 September 2015, 07:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

Ett onlinespel ska marknadsföra HSB.


Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsHSB

HSB vill öka kännedomen om att bostadsbolaget bygger bostäder. Till sin hjälp tar man reklambyrån Scholz & Friends.

Kampanjen går i print, utomhus och digitalt. Dessutom släpps ett onlinespel där användarna får tävla om att bygga det högsta huset.

– När vi bygger handlar det inte bara om att bygga nytt och skapa nya bostäder, det handlar om ansvaret att försköna stadsbilden, bygga trygga, vackra bostadsområden och framtida hem till våra medlemmar. När vi bygger tänker vi på generationer som ska komma, om att de som bor i våra bostäder ska vilja bo kvar inom HSB, även om man behöver större eller mindre yta allteftersom livet förändras. Detta har varit något vi velat ta fasta på i kampanjen vi gjort tillsammans med Scholz & Friends, säger Linda Annwall, stabs- och marknadschef på HSB Bostad, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp Scholz & Friends

Johan Welander, projektledare Martin Junkka, art director Anton Ström, copywriter Hanna Ståhl, produktionsledare

 

Spel producerat av: Stopp Family

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsHSB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev