Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

HSB Bostad kampanjar med spel

Ett onlinespel ska marknadsföra HSB.


Publicerad 2015-09-08 07:35
Uppdaterad 2015-12-06 11:52

Ämnen i artikeln:

Scholz Friends

Dela artikeln:

HSB vill öka kännedomen om att bostadsbolaget bygger bostäder. Till sin hjälp tar man reklambyrån Scholz & Friends.

Kampanjen går i print, utomhus och digitalt. Dessutom släpps ett onlinespel där användarna får tävla om att bygga det högsta huset.

– När vi bygger handlar det inte bara om att bygga nytt och skapa nya bostäder, det handlar om ansvaret att försköna stadsbilden, bygga trygga, vackra bostadsområden och framtida hem till våra medlemmar. När vi bygger tänker vi på generationer som ska komma, om att de som bor i våra bostäder ska vilja bo kvar inom HSB, även om man behöver större eller mindre yta allteftersom livet förändras. Detta har varit något vi velat ta fasta på i kampanjen vi gjort tillsammans med Scholz & Friends, säger Linda Annwall, stabs- och marknadschef på HSB Bostad, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp Scholz & Friends

Johan Welander, projektledare Martin Junkka, art director Anton Ström, copywriter Hanna Ståhl, produktionsledare

 

Spel producerat av: Stopp Family

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.