måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Hotellet bjuder in till visning

Publicerad: 24 februari 2012, 09:21
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:26

Clarion Collection är hotellet som vill att gästerna ska känna sig som hemma hos dem – och drar det hela vägen. Nu ordnar de hotellvisning och bjuder på hembakat.


RL

Rebecka Lindberg


Under ett dygn sitter 1 000 lila mäklarskyltar uppe i städer landet runt och bjuder in konsumenterna till hotellvisning.

Under visningarna bjuds gästerna på hembakat, våfflor eller något annat ”hemtrevligt”. Besökarna kan också lägga ett bud cirka 150 hotellnätter på något av hotellen. Pengarna från budgivningen går till två projekt i Lettland som stöttar familjer i kris, "Hope for Children" och Fadderfamiljsprojektet.

– Det är inte de nätter som är lättast att sälja, så de går ungefär fyra, fem hundra kronor. Men istället för att rummen ska stå tomma, får vi in pengar till något bra, säger Richard Otto.

I början var Rider Eventmarkning, byrån bakom kampanjen, lite oroliga för hur polisen och staden skulle reagera på deras gerillakampanj.

– Men polisen har stått och skrattat bredvid oss och sagt att de kommer på visningen, säger Richard Otto, en av grundarna av Rider Eventmarketing.

Mäklarskyltarna kompletteras med annonser i radio, sociala medier och direktreklam.

Målet med kampanjen är att öka lokalbefolkningens kännedom om hotellen och få dem att tipsa sina bekanta om det. Hotellets målgrupp är framför allt säljare som reser mycket och inte hinner vara i sitt eget hem.

Budgivningen pågår även på hotellets hemsida. Efter visningen åker de vidare till nästa stad och hotellvisningsturnén pågår i en och en halv månad i både Sverige och Norge.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev