Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Höstadienostalgi ska få fler att bli yrkeslärare

Publicerad: 24 November 2014, 11:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:21

Le Bureau marknadsför yrkeslärare med Scorpions-hit.


På uppdrag av regeringen går Skolverket ut med en kampanj som riktar sig till yrkesverksamma för att få fler att söka till yrkeslärarutbildningen.

Ett led i kampanjen är en film som nu lanserats i play-kanaler och på youtube.

Till tonerna av den gamla Scorpions-dängan "Winds of change" stannar en hantverkare till vid sin gamla högstadieskolan. Han tänker tillbaka på skolgången och sin favoritlärare. Mot slutet av filmen återvänder han själv till klassrummet som yrkeslärare.

Filmens regissör är Laerke Herthoni, som nyligen uppmärksammats i Komms showcase med kvinnliga reklamfilmsregissörer.

Två andra komponenter i kampanjen är radioreklam, samt ett facebooktest. Le Bureau och Skolverket har jobbat ihop sedan 2010 och har tagit fram en rad kampanjer tillsammans.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.