Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hornstull blir "gaffel- och knivsöder"

Publicerad: 26 April 2013, 07:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

Den nya handelsplatsen Hornstull kommuniceras som "gaffel- och knivsöder" samtidigt som ett Hornstull-öl lanseras.


Reklambyrån Abby Norm står bakom lanseringskampanjen för den nya handelsplatsen Hornstull som slår upp dörrarna i dag, och som utvecklats av Bonnier Fastigheter.

Kampanjen anspelar på Hornstulls öknamn "knivsöder", som syftar till att området hade en hög brottslighet förr i tiden.

– Vi lämnar inte knivsöder helt men lägger till en gaffel för att visa att en förändring har skett, säger Sara Falkevik, marknadsansvarig för handelsplatsen Hornstull i ett pressmeddelande.

Dessutom har ett nytt öl tagits fram till den nya handelsplatsen.

– Vi är otroligt glada och stolta över att vårt öl Hornstull Honey Amber som säljs på våra krogar, nu kommit in på Systembolaget.

Illustrationer har också tagits fram av Jenny von Döbeln som kommer att synas på Hornstulls hemsida och vid ett rulltrappsschakt på handelsplatsen.

Bilderna har tagits av fotografen Bisse Bengtsson på Adamsky.

Sebastian Parkkila

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.