Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Hornbach låter känslorna ta över i ny kampanj

Publicerad: 5 april 2016, 11:56
Uppdaterad: 6 april 2016, 12:02

Bild 1/2  

Jippi-yaa-yaa-jippi-jippi-yeeey. Hornbachs kända jingel fick följa med i byggvarukedjans nya kampanjfilm som frontas med en äldre naken man som dras längst gräset ute i det fria.

Ämnen i artikeln:

Hornbach

JH

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

I den nya vårkampanjen ”Du lever. Minns du känslan?”, handlar det om att röra vid byggmaterialen med händerna och uppleva projekten med sinnena – från njutning till smärta.

– Att skapa något stort med bara händerna är en unik känsla som alla hemmafixare känner till. Särskilt nu på våren är de kommande hus- och trädgårdsprojekten inbjudande att röra vid, känna och uppleva, säger Andreas Larsson, marknadschef på Hornbach i Sverige och fortsätter:

– Att göra det själv innebär en resa för sinnena som låter en känna att man lever. Det är så att säga raka motsatsen till den moderna, mycket rationella vardagen.

Huvudpersonen i kampanjen får med hela sin kropp uppleva hur stimulerande det är att skapa någonting själv. Med stor njutning och livsglädje rullar han sig i gräset, surfar på magen över kiselstenar, känner virkets hårdhet och ytor, och vältrar sig med välbehag i slammet i sin framtida trädgårdsdamm.

Hans ansiktsuttryck i slutet av filmen behöver ingen ytterligare förklaring, utan illustrerar ren och skär lycka.

– Ungefär så menar Hornbach att effekten från ett omfattande vårprojekt kan kännas – som en plats bortom den ökande urbaniseringen och digitaliseringen i vår värld, säger Guido Heffels, kreativt ansvarig för Hornback-reklamen hos reklambyrån Heimat.

Filmen är regisserad av australienaren Tom Noakes med hjälp av produktionsbolaget Partizan. Nästan allt filmades med kamera, det vill säga utan större specialeffekter.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev