Kampanjer
Hornbach kampanjar mot det "fula"
Publicerad: 19 mars 2014, 11:29
Nu släpper bygg- och trädgårdsskedjan Hornbach sin vårkampanj. Se reklamfilmen här.
DT
Dante Thomsen
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouPlay är blockerad under “Visa våra partners”.
I sin vårkampanj, som döpts till ”Gör nå't åt det fula” vill Hornbach inspirera konsumenterna att förvandla något fult till något vackert.
Enligt bolaget har kampanjen en "lätt anarkistisk touch".
– Det som göms i snö, kommer upp i tö. Våren är en perfekt tid att ta tag i alla bygg- och trädgårdsprojekt som blivit liggande. Med kampanjen vill vi förmedla att alla projekt är genomförbara. Ofta kostar det dessutom mindre än vad många tror och med hjälp av projektrådgivningen i varuhusen får kunden professionell vägledning under resans gång, säger Hornbachs tillförordnade marknadschef Andreas Larsson i ett pressmeddelande.
Tv-reklamen börjar sändas den 24 mars. Kampanjen kommer också att gå i bland annat print och i radio.
Hornbachs vårkampanj
Media: tv, radio, utomhusreklam, online, tryckta annonser och varuhusskyltning
Agentur: Heimat, Berlin
Produktion: Czar Film
Regi: Lionel Goldstein
Kamera: Lieven van Baelen
Redigering: Emmanuel van Hove
Online: Paul Schwabe Digital Production GmbH
Musik: Adam Nordén, Vandalay Music Industries AB