Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Hornbach kampanjar mot det "fula"

Publicerad: 19 mars 2014, 11:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 20:21

Nu släpper bygg- och trädgårdsskedjan Hornbach sin vårkampanj. Se reklamfilmen här.


Ämnen i artikeln:

Hornbach

I sin vårkampanj, som döpts till ”Gör nå't åt det fula” vill Hornbach inspirera konsumenterna att förvandla något fult till något vackert.

Enligt bolaget har kampanjen en "lätt anarkistisk touch".

– Det som göms i snö, kommer upp i tö. Våren är en perfekt tid att ta tag i alla bygg- och trädgårdsprojekt som blivit liggande. Med kampanjen vill vi förmedla att alla projekt är genomförbara. Ofta kostar det dessutom mindre än vad många tror och med hjälp av projektrådgivningen i varuhusen får kunden professionell vägledning under resans gång, säger Hornbachs tillförordnade marknadschef Andreas Larsson i ett pressmeddelande.

Tv-reklamen börjar sändas den 24 mars. Kampanjen kommer också att gå i bland annat print och i radio.

Hornbachs vårkampanj

Media: tv, radio, utomhusreklam, online, tryckta annonser och varuhusskyltning

Agentur: Heimat, Berlin

Produktion: Czar Film

Regi: Lionel Goldstein

Kamera: Lieven van Baelen

Redigering: Emmanuel van Hove

Online: Paul Schwabe Digital Production GmbH

Musik: Adam Nordén, Vandalay Music Industries AB

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Hornbach

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.