Kampanjer
Hope lyfter mångfald i ny kampanj
Publicerad: 27 augusti 2018, 09:31
Uppdaterad: 27 augusti 2018, 09:31
Hopes kampanj syns bland annat i Åhléns citys skyltfönster.
Inför höstens val lyfter klädmärket Hope frågan om mångfald genom bildkampanj.
Ämnen i artikeln:
ÅhlénsI samband med det studande valet vill klädmärket Hope lyfta Sveriges mångfald genom en bildkampanj. Under Stockholms modevecka visas ett stort bildkollage som speglar en mängd olika ansikten.
Porträtten syns i Hopes egna skyltfönster och på Åhléns city i Stockholm. Kampanjen kommer även rulla digitalt i sociala medier.
– För oss är det viktigt att använda våra plattformar för att lyfta de värderingar vi tror på. Vi vill verka för ett Sverige byggt på öppenhet och jämställdhet och vill med bilderna både skapa dialog kring styrkan i mångfald och samtidigt uppmana alla till att rösta för medmänniskan den 9 september, kommenterar Åsa Sånemyr, vd på Hope, i ett pressmeddelande.
Bilderna till kampanjen togs under en öppen fotografiering på Hopes huvudkontor där den som ville kunde få sitt porträtt taget.