Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Hon visar stjärten – då vill han köpa Biltemas babyskydd

Publicerad: 28 januari 2013, 12:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:58

När kvinnan visar rumpan – då behöver mannen köpa ett babyskydd. Biltemas Jon Persson berättar om filmen som gränsar till buskis.


Reklamfilmen som gick upp i torsdags visar medlemmar i en familj som drabbas av olika problem. En man som fått motorstopp erbjuds ett bilbatteri. En tonåring vars hylla ramlar ned får tips om en verktygslåda.

Den sista scenen bjuder på en logik av en mer svårförståelig karaktär. En blond kvinna böjer sig fram för att få på sig sina skor ­ varpå mannen som står bakom kollar in hennes bakdel.

Mannen får något konstigt i blicken varpå ett erbjudande om ett billigt babyskydd, alltså en bilstol för små barn, dyker upp.

Dagensmedia.se har sökt Jon Persson, marknadsansvarig på Biltema, som väljer att svara på dagensmedia.ses frågor via mejl.

– Filmen är gjord med glimten i ögat, vi vill visa upp en bild som gör att man drar på smilbanden, skriver han i ett mejl till dagensmedia.se.

Filmen ska lyfta fram produkter "i oväntade situationer" vilket ska göra att de "märks i bruset".

– Scenen med babyskyddet visar mamman och pappan i familjen och är den första filmen i en serie, skriver Jon Persson.

Biltema gör med sin nya reklamfilm – framtagen för att fira bolagets 50-årsjubileum – comeback efter sju års frånvaro från tv-rutan. Filmen är den första i en planerad serie.

– Vi kommer att återkomma till familjen och därigenom visa upp dem i många andra vardagssituationer under året.

Dagensmedia.se har ställt frågan om vilken byrå som ligger bakom filmen, men hittills inte fått något svar.

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/n_cZJ_A26Es" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev