Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Kampanjer

Hon planerar otrohetskupp mot Madde och Chris

Victoria Milan planerar att gratulera prinsessan Madeleine – med en uppmaning att vara otrogen mot Chris.


Publicerad 2013-05-23 07:45

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:

Den 8 juni väntas prinsessan Madeleine och Chris O'Neill lova varandra livslång trohet i Slottskyrkan.

Det tänker den kontroversiella ”otrohetssajten” Victoria Milan – som gjort det till sin affärsidé att erbjuda dejting för gifta och sambos – slå mynt av, kan Dagens Media berätta.

I samband med bröllopet har Victoria Milan tagit fram en annons där bolaget gratulerar Madeleine och Chris och uppmanar paret att bli medlemmar.

Just nu försöker bolaget boka medieutrymme för sin reklamkupp. Bland annat har man uppvaktat Expressen, som ger ut en specialbilga i samband med bröllopet. Men där får Victoria Milan kalla handen. Tidningens ansvarige utgivare Thomas Mattsson tycker att annonsen passerar anständighetens gränser.

– Jag tycker att annonsbudskap ska hålla god ton, särskilt när de riktas till individer. Att spekulera i någons otrohet dagen efter ett bröllop känns inte så respektfullt och därför har jag sagt nej, säger han.

Expressen har tidigare publicerat kontroversiella annonser. Men nyligen stoppades – efter ett utspel av konkurrenten Aftonbladets chefredaktör Jan Helin – de så kallade ”sexannonserna”.

–  Generellt sett är jag mycket tillåtande i förhållningssättet till reklam, min princip är att lagliga verksamheter bör få annonser. Men vi gör hela tiden undantag och den här annonsen kändes oempatisk mot bröllopsparet, säger Thomas Mattsson.

Victoria Milans reklam har tidigare rört upp starka känslor i Sverige. Under 2011 satte bolaget anmälningsrekord hos reklamombudsmannen. Kampanjen där gifta par uppmanades till otrohet anmäldes då 206 gånger.

Dagens Media har utan framgång sökt Dominika Peczynski, Sverigechef för Victoria Milan.

SE ANNONSEN HÄR:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.