Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Holy Diver jublar över Fifty Shades-reklamen

Reklamfilmen för Kappahls Fifty Shades of Grey-kollektion har fått rejäl fart på Youtube.

Malin Ljungberg


Publicerad: 08 November 2013, 12:42
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:56

Ämnen i artikeln:

KappahlHoly Diver

Efter bara en vecka har Kappahls reklamfilm i Fifty Shades of Grey-konceptet visats över 130 000 gånger på Youtube.

Något som både klädkedjan och reklambyrån Holy Diver, som tagit fram filmen, jublar över.

– Det här är väldigt bra. Det är mångdubbelt så mycket visningar än vad vi fått på tidigare kampanjer, säger Andreas Grimelund, vd på reklambyrån Holy Diver, till Dagens Media.

Kampanjen, som är ett samarbete med Fifty Shades of Grey-författaren Erica L James och går även utomhus. Den delen av kampanjen har dock tagits fram inhouse av Kappahl.

– KappAhl har varit duktiga i arbetet med Fifty Shades-konceptet. Och det visar även att reklamfilmen intresserar, säger han.

Se filmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/RwpeWJRWouU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ämnen i artikeln:

KappahlHoly Diver

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.