Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Holistisk kampanj från Samsung

Publicerad: 21 Maj 2010, 13:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Samsung rullar ut nordisk kampanj för sin 3D-tv.


Dagensmedia.se berättade tidigare om Samsungs nya 3D-reklam som har premiär den 4 juni på bio. Bioreklamen är en del i Samsung stora kampanj för att lansera 3D-led-tv.

Den nordiska kampanjen som riktar sig mot teknikintresserade i åldersgruppen 20-50 innehåller även tv-reklam, print-, online- och utomhusannonsering i storstäderna.

Robert Widerström, nordisk produktmarknadschef för tv på Samsung, kallar kampanjen holistisk - och syftar på dess heltäckande annonseringsgrad.

– Tv är en så bred produkt att det är svårt att nischa in sig på specifika kanaler. Vi säljer till en bred massa av människor. Givetvis lägger vi fokus på de som gillar de nyaste först. Vi lanserade led-tv förra året och i år följer vi upp med att ta ytterligare en steg och lansera 3D-formatet, säger han.

Annonseringen online sker genom banners på sajter som Youtube och Tv.nu samt mikrosajter.

– Samsung vill ligga i framkant online. Intresset för webben växer och där kommer vi köra vår kampanj lite längre än övrig annonsering, säger Robert Widerström.

Tv-reklamen pågår i sex veckor och visas i de större kanalerna. Samtidigt annonserar Samsung även på kanalernas playtjänster. Printannonseringen är fokuserad mot livsstilsmagasin som King och Plaza och kompletteras med teknikmagasin, exempelvis M3.

– Vi vill vara först ut med led-3D-tv. Kampanjen ska befästa vår position som marknadsledande. I år är det fotbolls-vm och det är lyckosamt att vår kampanj sammanfaller med ett sportevenemang, då det säljs många fler tv-apparater under ett VM i fotboll, säger Robert Widerström.

Samsungs arbetar med reklambyrån Cab. Mediebyrå är Starcom och Projector står för onlinearbetet.

Christer Lindh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.