Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Höjdarnas nummer listas

Publicerad: 14 Maj 2013, 11:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:46

För att marknadsföra utbildningen Made @Sweden i Cannes listas kontaktuppgifter till Sveriges kreativa elit i "Blågula sidorna".


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsSvenska Institutet

Under den internationella kreativitetsfestivalen i Cannes drar reklambyrån Volontaire och Svenska Institutet igång en kampanj för att uppmärksamma utbildningen Made @Sweden.

I "Blågula sidorna" kommer direkt kontaktinformation till svenska namn inom Sveriges kreativa elit att listas.

– Från början väcktes idén om att göra något relevant av den annonsplats vi blev erbjudna. I stället för att berätta hur fantastiskt Sverige är ville vi göra något i handling, berättar Jenny Hagblom, kommunikationsstrateg på Svenska institutet för Dagens Media.

Hon fortsätter:

– Blågula Sidorna vill visa det tillgängliga och öppna som vi ser som en utmärkande styrka för Sverige.

Resultatet kommer att bli ett antal annonser i den dagliga tidningen Cannes Lions Daily News. Alla kontaktuppgifter kommer sedan att ligga på madeatsweden.com.

– Dels är det ett statement som visar vad vi i Sverige står för. Dels är det ett sätt att skapa och utveckla nya kontaktytor och generera business på sikt.

Chefer och andra företrädare inom kommunikationsbranschen kan bidra genom att dela med sig av sina telefonnummer och mejladresser via jeha@si.se innan den 24 maj.

– Ambitionen är att låta så många som möjligt vara en del av initiativet, säger Jenny Hagblom.

Utbildningen Made @Sweden startas av Sveriges Kommunikationsbyråer i samarbete med utrikesdepartementet, Sveriges kommunikationsbyråer, Berghs School of Communication, Hyper Island, Handelshögskolan i Stockholm och en rad svenska byråer och företag. Under tre dagar ska 35 deltagare från olika länder utbildas i den svenska modellen.

Helen Preutz


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev