Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Höjd datamängd ska locka kunder

Publicerad: 17 Februari 2015, 07:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:13

Tele2 ökar datamängden i mobilen, både för affärs- och privatkunder, utan att höja priset. För att berätta om det går mobiloperatören ut i en ny stor kampanj.


Ämnen i artikeln:

Tele2

Höjningen av datamängden är en del i den stora omstruktureringen som började förra året – Tele2 2.0, som företaget kallar den.

Tele2:s kommunikations- och marknadsdirektör Pernilla Oldmark säger att höjningen kommer efter att företaget gjort omfattande undersökningar om sina kunders behov och vanor.

– Vi har sett att kunderna surfar mer och mer och att datamängderna som används ökar. Vi vill hitta saker som kan skapa värde för kunderna, helt enkelt, säger hon till Dagens Media.

Tele2 har också använt sig av sociala medier för att lära sig mer om kundernas behov och höjningen lanseras nu med en ny stor kampanj som går i flera medieslag.

– Vi har sett på våra Facebooksidor att frågor om att surfen är slut hör till de vanligaste, säger hon och fortsätter:

– Vi fortsätter med ”Frank undercover”. Den nya reklamen kommer börja gå idag och gå ut i alla kanaler.

Tele2 arbetar med reklambyrån Forsman & Bodenfors.

LÄS ÄVEN:

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Tele2

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.