Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 17 Februari 2015, 07:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:13
Tele2 ökar datamängden i mobilen, både för affärs- och privatkunder, utan att höja priset. För att berätta om det går mobiloperatören ut i en ny stor kampanj.
Ämnen i artikeln:
Tele2Höjningen av datamängden är en del i den stora omstruktureringen som började förra året – Tele2 2.0, som företaget kallar den.
Tele2:s kommunikations- och marknadsdirektör Pernilla Oldmark säger att höjningen kommer efter att företaget gjort omfattande undersökningar om sina kunders behov och vanor.
– Vi har sett att kunderna surfar mer och mer och att datamängderna som används ökar. Vi vill hitta saker som kan skapa värde för kunderna, helt enkelt, säger hon till Dagens Media.
Tele2 har också använt sig av sociala medier för att lära sig mer om kundernas behov och höjningen lanseras nu med en ny stor kampanj som går i flera medieslag.
– Vi har sett på våra Facebooksidor att frågor om att surfen är slut hör till de vanligaste, säger hon och fortsätter:
– Vi fortsätter med ”Frank undercover”. Den nya reklamen kommer börja gå idag och gå ut i alla kanaler.
Tele2 arbetar med reklambyrån Forsman & Bodenfors.
LÄS ÄVEN:
Jonas Löfvenberg
Ämnen i artikeln:
Tele2