Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Högtflygande drömmar i SAS nya reklam

Publicerad: 4 Maj 2015, 11:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01

SAS senaste kampanj vill visa att flygbolaget förstår människor som reser ofta.


SAS släpper en ny kampanj under det senare kommunikationskonceptet "We are travelers".

Kampanjen kommer bland annat att synas i tv, utomhus, i digitala kanaler, på SAS egna sajter och i ombordtidningen Scandinavian Traveler.

– Kommunikationen är skapad av ett skandinaviskt team inom SAS och bland de kreativa byråerna Åkestam & Holst, Los & Co, &Co, OTW och mediebyråerna Mindshare, MediaCom och Tre Kronor Media. De filmer som lanseras är gjorda av produktionsbolaget Bacon med en av världens bästa regissörer, Martin Werner, säger Johan Åhlen, marknadschef på SAS, i ett pressmeddelande.

"We are travelers" lanserades i höstas. Den nya filmen släpps i dag och vill visa att SAS förstår de symptom och karaktärsdrag som förenar människor som reser ofta.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.