Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Högt tryck inför 48H

Publicerad: 30 Januari 2012, 07:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:34

Reklamtävlingen 48H går av stapeln i mars. Anmälan öppnar den 13 februari men redan nu är trycket från reklamskolorna stort.


Ämnen i artikeln:

48H

Årets upplaga av 48H är den sextonde i ordningen.

Den 13 februari öppnar anmälan och redan nu är är trycket stort från reklamskolorna – som börjat rensa i sina scheman och dessutom betalar sina studenters Stockholmsresa.

Det är också första gången som skolor från bland annat Kalmar och Linköping deltar i tävlingen, som går ut på att skapa en print- och onlinelösning under 48 timmar.

Vinnarna i tävlingen får inte bara blommor och pengar utan det vinnande bidraget kommer också publiceras i Citypaketet där bland annat Dagens Nyheter och Sydsvenskan ingår).

– Vi på Citypaketet vill främja framtidens kommunikatörer och tycker det är viktigt att premiera ett väl utfört hantverk, säger Citypaketets vd Dan Morén i ett pressmeddelande.

48H går av stapeln den 22-24 mars.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

48H

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.