Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Högskolan i Borås rekryterar med musik

Publicerad: 11 Mars 2015, 12:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:09

Reklambyrån Mecka ligger bakom den senaste rekryteringskampanjen för Högskolan i Borås. Där ska studenter lära sig studera bättre med hjälp av musik.


Ämnen i artikeln:

Mecka

Högskolan i Borås har tagit fram tre specialkomponerade "pluggsymfonier" i årets rekryteringskampanj. Dessa ska hjälpa studenterna till ett bättre studieresultat.

De som har gjort musiken är ljuddesignern Martin Ljungdahl och kompositören Håkan Lidbo.

– Vi har utgått från tre situationer vi tror att varje student hamnar i. Koncentrationssvårigheter, brist på kreativ inspiration och vanlig, hederlig ångest över studentekonomin, säger ljuddesignern Martin Ljungdahl i ett pressmeddelande.

Varje situation, enligt Martin Ljungdahl, är kopplat till ett av de tre musikstycken som har tagits fram utifrån vad forskning säger om påverkan från musik.

Pluggsymfonierna lanseras i Högskolan i Borås podcast Studentpodden.

Kampanjen är framtagen tillsammans med reklambyrån Mecka.

– Pluggsymfonier och Studentpodden blir ett ärligt och sympatiskt sätt att rekrytera, säger Martin Rynvik, copywriter på Mecka, i ett pressmeddelande.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mecka

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.