Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hjärt-Lungfonden i ny kändiskampanj

Publicerad: 7 Mars 2014, 06:00
Uppdaterad: 22 Juni 2016, 09:24

I samband med sitt 110-årsjubileum kampanjar fonden med nya reklamfilmer.


Ämnen i artikeln:

Hjärt-Lungfonden

Björn Skifs är en av kändisarna som kommer att synas i reklamfilmerna.

– Min far fick sexton extra levnadsår efter att ha överlevt en hjärtinfarkt. Därför betyder hjärtforskningen mycket för mig, säger Björn Skifs i ett pressmeddelande.

Förutom Björn Skifs medverkar bland andra Marie Richardson, Helge Skoog och Blossom Tainton i kampanjen.

Budskapet med reklamfilmerna är att belysa faktumet att forskarnas arbete finansieras av svenska givare, och att detta leder till genombrott i forskningen.

Kampanjen sammanfaller med uppstarten av världens största hjärt-lungstudie, som går under namnet Scapis. Med filmerna vill hjärt-lungfonden bland annat strö fokus över studien.

Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Senioragency och mediebyrån Sgb Media.

Se filmerna här:

Hjärt-lungfonden (45sek)

Hjärt-lungfonden (90sek)

Bakom kulisserna

De medverkar i filmerna:

Marie Richardson, Helge Skoog, Blossom Tainton, Markus Aujalay, Stina Ekblad, Anneli Alhanko, Kjerstin Dellert, Anders Ekborg, Lasse Bengtsson, Tomas Bolme, Amelia Adamo, Björn Skifs, Mona Malm, Eva Persson, Karin Falck, Claes Månsson, Joakim Geigert, Björn Granath, Arne Hegerfors, Björn Hellberg, Sven Wollter, Meta Velander, Christer Ulfbåge, KG Hammar, Ann-Louise Hansson,Lars Adaktusson, Patricia Tudor Sandahl och Kjell Bergqvist.

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

Hjärt-Lungfonden

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.