Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hjärt-Lungfonden bjuder på annonsutrymme i Almedalen

Publicerad: 22 Juni 2016, 09:15
Uppdaterad: 22 Juni 2016, 09:51

Lär dig att rädda liv och få uppmärksamhet för din egen hjärtefråga i Hjärt-Lungfondens Almedalenkampanj.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenHjärt-Lungfonden

Av de 10 000 svenskar som drabbas av plötsligt hjärtstopp varje år överlever endast 550. Forskningen visar enligt Hjärt-Lungfonden att om man får hjälp med hjärt-lungräddning och en hjärtstartare inom 3 minuter ökar chansen att överleva drastiskt.

Hjärt-Lungfonden erbjuder därför ett ”win win-forum” för viktiga hjärtefrågor under Almedalsveckan: lär dig rädda liv och få uppmärksamhet för din egen hjärtefråga.

Möjlighet att synliggöra sina hjärtefrågor i Almedalen ger kampanjen genom en allmän "anslagstavla" vid Hjärt-Lungfondens vagn och på twitterkontot @hjartefraga. De populäraste frågorna kommer dessutom att ges extra utrymme i form av levande annonspelare som patrullerar Almedalen under veckan.

– Att få fler att överleva hjärtstopp är en av våra viktiga hjärtefrågor. Med fler som kan hjärt-lungräddning, fler hjärtstartare och mer forskning kan vi rädda fler liv. I Almedalsveckans anda av demokrati och öppenhet låter vi gärna andra komma till tals för att lyfta denna livsviktiga fråga lite extra, säger Hjärt-Lungfondens generalsekreterare Kristina Sparreljung i ett pressmeddelande.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AlmedalenHjärt-Lungfonden

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.