Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hjärnan bakom "I'm lovin' it" slutar

Publicerad: 4 September 2014, 07:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:30

McDonald's amerikanska kreativa chef Marlena Peleo-Lazar lämnar snabbmatskedjan.


Efter 14 år som kreativ chef för McDonald's i USA lämnar Marlena Peleo-Lazar sitt jobb, enligt Adage. Tillsammans med bland annat DDB arbetade hon fram copyn "I'm lovin' it", som körs över hela världen och är en av kedjans mest långlivade kampanjer.

Den lanserades för första gången hösten 2003 i Tyskland ("Ich liebe es"). För att några veckor senare rulla ut i fler västerländska länder.

I November 2003 släpptes Justin Timberlakes låt "I'm Lovin' It", i ett samarbetet med McDonald's.

I ett uttalande kommenterar snabbmatskedjan Marlena Peleo-Lazar avhopp:

" As the Chief Creative Officer for one the most recognizable brands in the world, Marlena Peleo-Lazar has had significant influence at McDonald's and in the advertising industry overall. We've been 'lovin it".

McDonald's försäljning i USA ökade förra året med 0,2 procent – samma siffra gäller för den internationella utvecklingen av snabbmatskedjans försäljning.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.