Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Hitta.se julkampanjar med Gävlebocken

Publicerad: 11 November 2010, 15:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Gävlebocken bränns ner nästan varje år. Nu använder Hitta.se den i sin nya kampanj – tillsammans med brandlarm.


Ämnen i artikeln:

MasscreationHitta.se

Sedan i somras har Hitta.se testat manéret ”Helt enkelt” – där slagkraftiga bilder ska visa att söktjänsten är det enkla alternativet att hitta personer, företag och platser. Efter eyetracking-mätningar och trackings av kampanjerna har Hitta.se blivit säkra på att manéret fungerar.

Dessutom har det lätt kunnat anpassas.

– Vi har spottat ur oss annonser som anspelar på årstiden. Bland annat har vi haft bilder på jägare och däckbyten, säger marknadschefen Johan Norqvist.

Från och med måndag nästa vecka går den nya annonsen upp i Aftonbladet och Svenska Dagbladet samt på tidningarnas webbsajter.

Där syns Gävlebocken – känd för att ofta brännas ned – ackompanjerat av en liten sökruta med texten ”Brandlarm”.

 – Det finns ingen speciell tanke med just det. Vi har letat efter vackra bilder med en kul twist som väcker tanken att man kan söka efter saker på Hitta.se.

Ska ni köra annonsen i Gefle Dagblad?

– Hehe. Nej det ska vi inte göra.

Kampanjen har tagits fram av Masscreation Reklambyrå

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MasscreationHitta.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.