Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hitta.se i jättekampanj

Publicerad: 28 April 2010, 07:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Hitta.se går ut med en av bolagets största reklamkampanjer någonsin. Samtidigt är det premiär för en ny tagline.


Idag, onsdag, går två reklamfilmer upp i TV3, TV4, TV6, TV8 och ett antal nischkanaler. I filmerna får vi följa två karaktärer som ställs inför olika problem, exempelvis en brat vars tupé blåser av eller en snickare som spikar sig i handen – problem som kan lösas med hjälp av Hitta.se. Filmerna avslutas med budskapet ”Raka spåret till det du behöver”.

– Filmerna ska symbolisera enkelheten och snabbheten, samtidigt som vi anspelar på att vi är ett vägledande medium, säger Johan Nordquist, marknadschef på Hitta.se.

”Nummerupplysningen på nätet” har nu bytts ut mot ”Helt enkelt”.

– Vi har jobbat med vår positionering och pratat med användare. Svaret till varför de använder Hitta.se är för att det är enkelt och snabbt.

I maj går kampanjen även upp i radio, print, webb-tv och som banners. För sjätte året i rad är Hitta.se huvudsponsor till Idol, vars auditions snart drar igång.

– Det här är tänkt som en långsiktig kampanj där vi etablerar vår nya tagline.

Kampanjen är gjord av reklambyrån Masscreation med produktionsbolaget Against all odds. Bizkit är mediebyrå.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.