Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Historiska museet lockar tonsäkra

Publicerad: 24 Oktober 2012, 06:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:07

För att locka besökare till ljudkonstverket "The Forty Part Motet" ger Historiska museet ut gratisbiljetter till de som kan sjunga rent.


Kampanjen, som är framtagen tillsammans med Bror Rudi Creative, bygger på en sångapplikation på Facebook där den som vill kan försöka hålla tonen.

Den intresserade väljer en ton och sjunger den i datorns mikrofon under fyra sekunder. Den som lyckas hålla tonen låser upp en biljett och blir inbjuden till förhandspremiären av ljudkonstverket.

Antalet biljetter till förhandspremiären är begränsade. Applikationen har formen av ett gotiskt fönster och när alla biljetter i fönstret är upplåsta så är biljetterna slut.

– Målgruppen är i första hand kör-, musik- och konstintresserade. Det faktum att det finns 600 000 aktiva körmedlemmar visar på potentialen i kampanjen. Men jag vågar lova att nästan alla blir berörda av det här speciella konstverket, säger Kalle Bohr, VD och projektledare på Bror Rudi Creative, i ett pressmeddelande.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.