Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Hippierörelsen inspirerar Prides printkampanj

Publicerad: 18 Juli 2013, 13:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:39

Med årets printkampanj vill Stockholm Pride visa att kärnan i familjen är kärlek snarare än biologi.


Ämnen i artikeln:

Stockholm PrideAbba the museum

Temat på årets Stockholm Pride är familjen. Årets printkampanj har inspirerats av hippierörelsen och dess ifrågasättande av kärnfamiljen.

Med kampanjen vill man visa att kärnan i familjen främst bör vara kärlek snarare än biologi.

På affischen trängs levande och historiska HBTQ-profiler, däribland Efva & Eva, Leonardo DaVinci och Jonas Gardell.

– Med detta hoppas vi kunna hjälpa och uppmuntra alla de stjärnfamiljer som lever tillsammans idag, och bidra till en tryggare och öppnare, mer kärleksfull vardag. Våra ledord är: Omfamnande, bländande och vibrerande” säger festivalchefen Jörgen Eriksson i ett pressmeddelande.

Affischen kommer att säljas på nätet och i Stockholm Prides pop-up shop vid Abbamuseet.

Bakom kampanjen står Yay! Brand and Design Agency.

Familjen är även temat i Prides Magazine– den gratistidning som kommer finnas att hämta på festivalområdet och i utvalda butiker.

Det är första gången Pride Magazine ges ut och premiärnumret kommer att prydas av Janet Leon iklädd Jean Paul Gaultier-couture.

Tidningen är producerad inhouse och kommer att tryckas i 50 000 exemplar.

Arbetsgrupp för printkampanjen:

Kikki Högberg – Creative Director på Yay! Brand and Design Agency

Mattias Sahlén – Art Director, frilansare

André Högberg – Designer, Flatmate Web Agency AB

Kristoffer Lönnå – Fotograf,

Anna Högström – Assistent, Flatmate Web Agency

Arbetsgrupp för Pride Magazine:

Jörgen Eriksson  - Ansvarig utgivare

Kikki Högberg - Chefredaktör/Art Director

Maria Paulsson - Copywriter

Carin Åberg - Produktionsledare

Helen Preutz


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev