Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Hiphop-kollektivet Tjuvjakt frontar Björn Borg

Publicerad: 9 Oktober 2017, 11:51
Uppdaterad: 9 Oktober 2017, 11:59

Bild 1/5  Kampanjen frontas av hiphop-kollektivet Tjuvjakt, aktuella med albumet "Pojkvän" och en av sommarens stora svenska hits "Tårarna i halsen". Foto: Meddi Kabirzadeh

Björn Borg tar hjälp av hiphop-kollektivet Tjuvjakt för att lansera kollektionen Centre Collection.


Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Under senhösten lanserar svenska sportmodemärket Björn Borg en ny baskollektion för herr.

Kollektionen, som går under namnet Centre Collection, är designade för att aldrig gå ur tid eller säsong och består enligt ett pressmeddelande av "högkvalitativa garderobsklassiker" i nedtonade färger som grått, mörkblått, vitt och svart.

Kampanjen frontas av hiphop-kollektivet Tjuvjakt, som består av Olle Grafström, Jesper Swärd, Fredrik Woodz, Arvid Lundquist och Kid Eriksson.

Tjuvjakt är just nu aktuella med albumet "Pojkvän" och en av sommarens stora svenska hits "Tårarna i halsen".

– Vi har vanligtvis väldigt olika klädstil och när vi historiskt sett försökt koordinera kläder inför spelningar har det alltid slutat med att vi fått köra våra egna plagg. Men med stilrena streetwearplagg som i Centre Collection känns det som att våra stilar möts och det finns något för oss alla att komplettera sin outfit med, säger Olle Grafström i ett pressmeddelande.

Björn Borgs marknadschef Jonas Lindberg Nyvang:

– Streetwear och sportinfluerade plagg är som bekant en global trend och vi vill bidra med stilrena och hållbara plagg med ett skandinaviskt snitt. Och eftersom streetwear-trenden började inom musikscenen, och främst kanske hiphop-kulturen, så känns det naturligt att samarbeta med Tjuvjakt som ett av Sveriges starkaste nya namn på hiphop-scenen när vi lanserar Centre Collection.

Kampanjbilderna (ovan) har en dokumentär känsla och är tagna i samband med inspelning i bandets studio Roxy Recordings vid Fridhemsplan i Stockholm.

Kampajen kommer att synas digitalt, i sociala kanaler, i Björn Borgs butiker och hos återförsäljare.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev