Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hertz gör EM-kampanj med digital halsduk

Publicerad: 20 Mars 2012, 07:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

Biluthyrningsföretag Herz gör, tillsammans med reklambyrån Pool, en supporterkampanj på Facebook inför fotbolls-EM i Polen och Ukraina.


Ämnen i artikeln:

Pool

På Hertz Facebook-sida finns för närvarande en digital supporterhalsduk som är 143 cm lång. Ju fler som väljer att lägga upp sin profilbild på halsduken, ju längre blir den.

Alla som väljer att lägga upp sin profilbild på halsduken tävlar om en resa för fyra personer till Sveriges gruppspelsmatcher i Ukraina, och äran att få ta med sig supporterhalsduken ner till fotbollsfesten. Vinner gör den som får flest andra Facebook-användare att heja på sig.

– Ett bra pris i en enkel tävling dit fansen redan har börjat strömma till. Det fina med tävlingen är också att även du som inte vinner, på sätt och vis, får följa med Kiev, om än i form av en profilbild, säger Anders Tärnell, intäkts- och marknadsdirekör på Hertz Sverige i ett pressmeddelande.

Kampanjsajten finns här.

Arbetsgrupp Pool:

Projektledare: Markus Wiklund Ferrer

Art Director: Philip Arvidsson

Copywriter: Maria Åsbrink Lindahl

Produktionsledare: Therese Andersson, Carolina Johansson

Flash director: Mani Sancho Ortiz

Webbutvecklare: Janek Hellqvist, Magnus Forsberg, Anna Lindström

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Pool

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.