Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hemtex vädjar till arbetsgivare

Publicerad: 22 April 2010, 12:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Hemtex vill lägga beslag på begreppet sovmorgon, och rullar nu ut en stor kampanj för att marknadsföra sig som sjusovarnas förkämpe.


– Vi är en all inclusive-leverantör av sovmorgonsprodukter. Vi lanserar bland annat en helt ny produkt – Black Out – som är mörkläggningsgardiner av den typ som brukar finnas på hotell. Vi vill med den här kampanjen visa att vi har allt som behövs för en bra sovmorgon, förutom frukosten, säger Manuel Ferrer, kommunikationsansvarig på Hemtex.

Hemtextilkedjan samarbetar under kampanjen med Rix Morronzoo, som kommer att ringa runt till arbetsgivare runt om i landet där de vädjar om att ge sina anställda lite sovmorgon.

– Vi vill få dem att förstå behovet och nyttan av lite sovmorgon då och då. Det gör alla lite gott.

Dagensmedia.se har tidigare berättat om Hemtex varumärkessatsning med syftet att nå en yngre, trendigare målgrupp med hjälp av ett mer designinriktat sortiment.

– Den här kampanjen är ett steg in i det nya Hemtex, som kommer att presenteras fullt ut den 19 maj, säger Manuel Ferrer.

Sovmorgonskampanjen har tagits fram i samarbete med Åkestam Holst. Den kommer att gå i de flesta kommersiella tv-kanaler och med radiospottar och printannonser i både dags- och lokalpress.

Arbetsgrupp Åkestam Holst

Creative Director: Andreas Ullenius

Art Director: Petra Albrektson

Copywriter: Monica Born

Planner: Jerker Winther

Projektledare: Fredrik Widén

Produktionsledare: Anna Nolendorfs

Produktionsbolag: RBG6/Social Club

Arbetsgrupp Hemtex

Reklamchef: Claudia Kontor

Försäljningschef: Mats Olsson

Kommunikationsansvarig: Manuel Ferrer

 

Arbetsgrupp RBG6

Regi: Joel Nordström, Lars Ohlin

Producent: Johan Lindström

Produktionsledare: Lina Ehrenpreis

A-foto: Carl Nilsson

Therese Johansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.