Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Hemnet sjösätter megakampanj

Publicerad: 26 Mars 2014, 08:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:18

Bostadssajten vill cementera sitt budskap – att alla som köper och säljer bostäder kollar Hemnet.


Ämnen i artikeln:

HemnetAbby Norm

Reklamkampanjen, som görs i samarbete med reklambyrån Abby Norm, kommer att exponeras på 4000 utomhusytor över hela Sverige, och rulla digitalt på ett tjugotal riks- och morgontidningars sajter.

Syftet är att med hjälp av humor påvisa att alla som är i färd med att köpa eller sälja en bostad alltid kollar Hemnet innan.

– Vår röda tråd i kommunikationen är att man gör en bättre bostadsaffär på Hemnet. Eftersom alla som köper och säljer bostad kollar Hemnet blir värdet av att synas på sajten tydligt, säger Jenny Jeppson, kommunikationschef på Hemnet, i ett pressmeddelande.

Budskapet med kampanjen handlar om att "jag kan sluta när jag vill", och anspelar på fenomenet Hemnet-beroende.

Pär Ullrich


Ämnen i artikeln:

HemnetAbby Norm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.