Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 3 Augusti 2011, 12:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:03
Hemnet sponsrar Sweden Social Web Camp och tävlar ut sovplatser för eventet. Bostadssajten ska också släppa ett nytt reklamkoncept senare i höst.
Hemnet ska satsa mer på marknadsföring framöver och inledde året med att välja Abby Norm som ny byrå. Tillsammans har de snickrat på ett nytt reklamkoncept som ska ut senare i höst. Det blir i samband med lanseringen av två nya funktioner på sajten – ”Inspiration” och ”Bygg & Renovera”. Det senare blir en annonsplattform för husleverantörer som kan presentera sina produkter i anslutning till Hemnets tomter till salu.
– Det blir den stora grejen i höst för vår del, men nu har vi precis dragit igång en aktivitet under Sweden Social Web Camp. Syftet är att få idéer till utveckling, nätverka och träffa potentiella framtida rekryteringar, säger Ulrika Berg, marknadschef för Hemnet.
Sweden Social Web Camp är ett diskussionsevent om den sociala webben, som går av stapeln i Blekinge skärgård den 11-14 augusti.
Hemnet är på plats med ett sponsortält och har dragit igång en tävling inför evenemanget. Vinsten är sex sovplatser i tältet för dem som antingen kommer med de bästa utvecklingsidéerna för Hemnet.se eller de bästa diskussionsämnena om bostadsmarknaden på nätet.
Synnöve Almer