Kampanjer
Hemnet lanserar serie för bostadsdrömmare
Publicerad: 29 april 2016, 12:51
"Dröm Dig Hem" är en helt ny programserie där tittarna får följa människor från Sveriges alla hörn och kanter som just nu befinner sig på Sveriges kanske mest omtalade marknad, bostadsmarknaden.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Syftet med programserien är att visa alla skeden av en bostadsaffär. Från drömmandet och sökandet, till beslutsångesten och stressen som kan infinna sig under en budgivning.
Serien kommer sändas i 80 avsnitt på 4-6 minuter vardera. Varje tisdag kommer fem nya avsnitt att släppas och sändas på olika digitala plattformar.
Ibland handlar det om fristående historier och ibland är det en uppföljning av en redan påbörjad historia.
De fem första programmen släpps nu på tisdag den 3:e maj, där man bland annat kommer få se Dominika Peczynski som ska sälja sin våning på Södermalm i Stockholm.
Bakom produktionen står Storyfire vars team tidigare varit med och producerat bland annat "Idol" och "Äntligen Hemma". Programmet sponsras av bostadssajten Hemnet som även bistår med statistik och erfarenheter.
– Vår målsättning för Dröm Dig Hem är att det ska ha samma publik som ett program som visas i någon av de största kanalerna på bästa sändningstid. Men istället för att producera programmet under flera månader har vi korta ledtider och nya avsnitt släpps löpande på webben. Känslan för tittaren blir att man följer bostadsmarknaden i realtid, säger Tobias Bringholm, vd för Storyfire i ett pressmeddelande.