Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hemmakvälls tv-premiär

Publicerad: 4 Juli 2011, 10:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:05

Nöjesbutikskedjan Hemmakväll sätter nytt reklammanér och lanserar sin första reklamfilm i tv.


Budskapet i kampanjen, som även kommer att synas i radio, print och på webben, är "Ta med känslan hem".

– Det bor massor av känslor, citat och minnen i våra filmupplevelser och det vill vi lyfta fram på ett snyggt och lekfullt sätt, säger Ludvig Lindberg, exekutiv producent på reklambyrån Bästa kompisar, som ligger bakom kampanjen.

Reklamfilmen börjar rulla i dag, måndag, i Kanal 5 och Kanal 9. Starcom Malmö är mediebyrå.

Hemmakväll, som erbjuder hyr- och köpfilm och tv-spel, har 97 butiker i Sverige.

<iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/73Z1_mpGhTQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/-wnc2iaxJfc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

ARBETSGRUPP:

Byrå: Bästa Kompisar

Produktionsbolag: Attraction Film of Sweden / Bästa Kompisar

Exekutiv Producent: Ludvig Lindberg (BK)

Regissör: Andreas Troedsson (AFOS)

Producent: Magnus Åkesson (AFOS)

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.