Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hemmakanalen engagerar bloggare

Publicerad: 7 Maj 2010, 04:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Genom att skicka små dockskåpsliknande lådor till bloggare vill Hemmakanalen skapa buzz kring tävlingen ”Sveriges finaste rum”.


Lådorna är små avbilder av bloggarnas hem och har skickats ut till bland annat Elsa Billgren och Josefin Craaford.

Utskicken är en del av en större kampanj som går i TV4:s egna kanaler, för att upplysa om tävlingen, där besökarna uppmanas att lägga upp bilder på sina hem.

– Vi ville göra en personlig inbjudan till bloggare som inspirerar oss. Det är några få, noga utvalda, bloggare som fått lådorna. Men självklart ville vi också att de skulle engagera sig i tävlingen, säger Frida Klevemark, produktchef på Hemmakanalen.se.

27 maj ska en vinnare av Sveriges finaste rum koras och priset, ett presentkort på 50 000 kronor, ska delas ut. Kampanjen är gjord av Identity Works, Produktion 203 och Bond Street.

Hemmakanalen är TV4:s sajt för kanalens olika inredningsprogram och startades för ett år sedan. För närvarande har man cirka 60 000 besökare i veckan.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.