Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hemköp vill locka unga kunder

Publicerad: 6 December 2010, 09:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Hitta mandeln och vinn 1 000 kr. Det är Hemköps nya tävling som ska öka kundflödet.


Ämnen i artikeln:

LocomotivHemköp

Tävlingen ” Hitta Mandeln” går ut på att hitta en mandel som Hemköp varje dag ”gömmer” i en stad någonstans i Sverige.

Deltagarna ska med hjälp av en kartbild, som börjar nära marken och zoomar ut allteftersom, gissa vilken stad som den föreställer.

– Den som gissar rätt först vinner 1 000 kronor, och 999 personer vinner glögg, säger Maria Nobel, informationschef på Hemköp.

Förhoppningen är att hitta nya kunder, som kanske inte riktigt känner till butikskedjan.

– Vi vill synas mer i sociala medier, och få fler att upptäcka oss och våra butiker. Man kanske inte vet, rent områdesmässigt, vart det finns en Hemköpsbutik, säger Maria Nobel.

Hemköp hoppas att tävlingen lockar en yngre målgrupp. Enligt Maria Nobel deltar dock även många äldre.

Tävlingen, som marknadsförs i Hemköps butiker och genom deras reklamblad kommer att pågå fram till den 10 december.

Hemköps reklambyrå är Locomotiv.

I våras anordnade butikskedjan en liknande tävling, som gick ut på att hitta ägg som låg gömda på webben.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

LocomotivHemköp

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.