Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hästens samarbetar med Elsa Hosk

Publicerad: 22 April 2016, 11:56
Uppdaterad: 22 April 2016, 12:41

Sängtillverkaren Hästens samarbetar med Victoria's Secret modellen Elsa Hosk i en ny kampanj. Samtidigt vill man satsa mer på det digitala och lanserar en ny hemsida.


Hästens nya globala kampanj startar nästa vecka. Byrån bakom kampanjen är DDB och syftet är att gå tillbaka till grunderna och visa upp de handgjorde sängarna från fabriken i Köping. Kampanjidén är "Coming home".

– Vi har varit väldigt printtunga tidigare och vill nu göra en större satsning digitalt. Vi kommer lansera en ny hemsida som grundar sig i content marketing. Med den nya kampanjen vill vi gå back till basics och visa hur vi gör våra sängar för hand, säger Annika Hampf Fogtmann, marknadschef på Hästens, till Dagens Media.

Hästens ansikte utåt i kampanjen är Victoria's Secret modellen Elsa Hosk. Hon personifierar vad Hästens står för enligt Annika Hampf Fogtmann. Avtalet med fotomodellen löper året ut.

– Hon reflekterar det vi på Hästens står för. Hon är naturligt vacker och förstår att prioritera en god natts sömn. Hon bor för närvarande i New York och har en livslång relation med Hästens och har ett hårt arbete. Då är det viktigt att kunna återhämta sig bra.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.