Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Här låter Åhléns kunderna fronta vårkampanjen

Publicerad: 10 Mars 2017, 15:02
Uppdaterad: 10 Mars 2017, 15:41

Lina Söderqvist, marknadschef på Åhléns. Foto: Janne Næss

WEBB-TV. "Vi vill att våra kunder ska känna igen sig i våra kampanjer. Nu kan de det – de är nämligen med i dem". Följ med bakom kulisserna när Åhléns City blir modestudio och hundra kunder plåtas.


Ämnen i artikeln:

ÅhlénsLina Söderqvist

Sedan klockan sju i morse har det varit kö in till Åhlens varuhus i Stockholm City. Under två dagar görs nämligen huset om till en studio, där vem som helst kan bli stajlad och fotograferad av proffs.

– Vi vill att våra kunder ska känna igen sig i våra kampanjer. Nu kan de de, de är nämligen med i dem, säger Åhléns marknadschef Lina Söderqvist när hon möter upp Dagens Media på varuhuset.

I Åhléns stora vårkampanj är det kunderna som står modell. De hundra första i kön blir varuhusets ansikte utåt. Modellerna fotograferas i nyheter från alla olika dammodevarumärken som finns på Åhléns City Stockholm och målet är att visa hundra olika sätt att bära vårens mode.

På plats finns TV- och radioprofilen Cissi Wallin som under lördagen livesänder på Åhléns Facebooksida. Bilderna som tas under eventet kommer att synas på utomhustavlor, i skyltfönster och i sociala medier redan under söndagen. En reklamfilm från eventet kommer att gå upp på TV under måndagen den 13 mars. Fotograferar kampanjen gör Hördur Ingason och Alice Rosati. Oscar Lange och Sofie Krunegård är stylister.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ÅhlénsLina Söderqvist

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev