Gå direkt till textinnehållet

Här "kopierar" JCDecaux kända reklamkoncept

JCDecaux visar kraften i utomhus genom att hylla några av Sveriges mest kända reklamkoncept.

För att visa hur utomhusbolaget JCDecaux reklamytor hjälpt till att bygga kända reklamkoncept har de tagit fram en egen reklamkampanj som tangerar välkända koncept. Reklamkoncepten som JCDecaux använder sig av är Comviqs, Carlsbergs, Volvos och Gainomax.

Kampanjen kommer att gå i branschpress och i utomhusbolagets egna kanaler.

– Vi har förmånen att få jobba tillsammans med Sveriges starkaste varumärken, vilket vi är väldigt stolta över. Vårt uppdrag på JCDecaux är att våra kunders reklamkampanjer får bästa möjliga exponering i Sveriges 25 största städer. Att många människor ser kampanjerna i en snygg kontext är en viktig faktor för framgången. Det här är ett sätt för oss att hylla våra kunder och de som skapat de här fantastiska kampanjerna, säger Malin Otterström, pr- och kommunikationschef på JCDecaux, i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen i samarbete med byrån Abby Priest.

Arbetsgrupp:

JCDecaux:Malin OtterströmEmmanuelle Boman

Abby Priest :Andreas MorneTomas Strand

Publicerad 2018-03-23 13.16Uppdaterad 2018-03-26 07.23

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: