Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här dansar en lavendel till Scatman John

I Plantagens nya vårkampanj "Plants of music" dansar växter loss till toner av Donna Summer, Scatman John och Dr Alban.


Publicerad 2015-05-05 12:06
Uppdaterad 2015-12-06 12:02

Ämnen i artikeln:

Plantagen

Dela artikeln:

Butikskedjan Plantagen har genomgått en stor förnyelseprocess och lanserar en ny kampanj för att visa att de har ett bredare sortiment än någonsin.

– I vår nya reklamkampanj i tv har vi tagit ett nytt grepp kring hur vi presenterar delar av vårt breda växtutbud, säger Tobias Karlsson-Malmborg, marknadschef på Plantagen, i ett pressmeddelande.

I de olika filmerna som kommer att gå i tv och online kommer man bland annat kunna se orkidéer och hortensior dansa loss till olika låtar.

– Vi har handplockat en låt till varje växt där vi låter växten leva ut sina känslor genom att dansa loss till musiken. Med en helt ny tonalitet visar vi att växter är riktiga glädjespridare som passar i varje hem.

Kampanjen har tagits fram av Forsman & Bodenfors, Plantagens mediabyrå Scream och ACNE Production och går i TV4-gruppens kanaler samt online i samarbete med Be On.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.